12 Aralık 2012 Çarşamba

Bebeğime Ne Aldım? İyiler/Kötüler

Bebeğim doğmadan önce kendime bir alışveriş listesi hazırlamıştım. Ki doğduktan sonra bir süre alışverişe çıkılamayacağı düşünülürse doğumdan önce birçok ihtiyacı karşılamakta fayda var. Ama bazı ürünlerin kullanılmadan işe yarayıp yaramayacağı  bilinemiyor. Benim alıp da verdiğim paraya yazık oldu dediğim ürünler de oldu. Parasını son kuruşuna kadar hakeden ürünler de oldu. Önce iyileri yazayım.

  • Sallanan Bebek Beşiği : Biz doğumdan önce bebek odası mobilyalarını Çilekten almıştık. Beşiğini normal büyüyen karyola şeklinde tercih etmiştik. Tabi nasıl büyük bir hata yaptığımızı ilk gecede anladık. İlk gecesinde kuzum o kadar çok ağlayıp bağırmıştı ki sadece sallayarak susturabilmiştik. Sabah eşim gidip ilk gördüğü sallanan beşiği almıştı. 6. aya kadar da tepe tepe kullandık. Tekerlekliydi ve evde heryere yanımda taşıyordum. Yazın balkona bile taşıdık.Parasına sonuna kadar helal olsun dediklerimden :)
 Bizimkisi bundandı ama herhangi sallanan bir beşik de aynı işlevdedir.

  •   Banyo Küveti ve Küvet Filesi : İlk banyo denememizde fileyi unutup direkt küvetinin içinde yıkamaya çalıştık ama o kadar zor oldu ki. Sonra aklıma aldığımız file geldi ve deneyelim dedik. Yazın hergün banyo yaptırdık ve file hayatımızı kurtardı. Kayma düşme korkusu olmadan  bol bol banyo yaptı kuzum. Artık kendisi oturabildiği için gerek kalmadı ama ilk 6 ay şart derim.
  •  Oyun Halısı : 2. ay civarı kızım oyuncaklara ilgi göstermeye başlamıştı. 3 aylıkken tiny love kick&play oyun halısını aldım. Arada nefes alabilmek için gerekli. Kızım halısında oynarken bir kahve içebiliyordum. 
  • Puset : Şu an kullandığımız aslında bizim ikinci pusetimiz. Doğumdan önce gidip bir travel set almıştık ama o kadar ağır ve hantaldı ki tek başıma indirip kaldırmam mümkün olmuyordu. Sonra gidip pusetlerin mercedesi dedikleri Maclarenin Quest modelini aldık. çok memnunuz. Ham taşıması hafif, açıp kapatması kolay hem de çok rahat sürüşü var.
  • Müslin Bezler : ağız bezi, ter bezi her amaçla istenirse kullanılabilir. Zilyon tane kullanmışızdır. 
  • Penye Battaniyeler : Çok çok kullanışlı.  Yine fazla fazla alınmalı.
  •  
     

    Memnun olmadıklarım ise


  • Az önce dediğim gibi travel set olarak geçen bebek arabaları. Benim için çok kullanışsız ağır ve hantaldı. Çok kısa bir süre kullandım. Araç koltuğu olarak kullanılan parçasında da kızım çok rahat edemedi. Aldım ama pişmanım.
  • Emzirme Yastığı : Mothercare den almıştım. 100 tlydi fiyatı. %50 indirimde yakalayınca almıştım ama almasam da olurmuş. Emzirme amaçlı pek kullanamadım. Daha çok 4. aydan sonra kızımı içine oturtuyordum. Alınmasa da olur bence.

  • Bebek Bakım Çantası : O kadar para vermeye gerek yok bence. Güzel bir sırt çantası ya da büyükçbir kol çantası hem işe yarıyor hem de daha şık :) Anne olunca da şıklıktan ödün verilmemeli di mi ama :)
  • Anakucağı : Ne ev tipi ne de araba koltuğu şeklinde olan benim kızım ikisini de sevmedi. 5 dakikadan fazla hiç yatmadı. Onlar da boşa para verilenlerden oldu bizim için.

 İlk aklıma gelen ürünler bunlar. Aklıma geldikçe ve kuzum izin verdikçe tekrar yazmaya çalışırım.




1 yorum: